Wicky kiest voor Canday

Landelijke campagne ter introductie van nieuwe producten en gerestyled verpakkingsontwerp

27 MEI 2016, AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
Na een bureaucompetitie heeft het bekende fruitdrankmerk Wicky voor Creative Agency Canday gekozen. De nieuwe, integrale campagne is nu live. Strategie, concept en creatie komen van Canday.

Refresco Benelux heeft Creative Agency Canday gevraagd de vernieuwde Wicky Fruitdrinks via een opmerkelijke campagne te introduceren. We creëerden vervolgens, samen met animatiestudio Matte!Nande? een eigen Wicky Wereld, die het gezicht van de campagne bepaalt. Bernd van den Thillart (Concept & Art): 'Concreet luidde onze creatieve strategie: Laten we voor het nieuwe Wicky een eigen wereld creëren, waarin we de gewenste fun-uitstraling van het merk kunnen koppelen aan activiteiten die de gebruikersdoelgroep (focus op 8-12 jaar) herkenbaar en aantrekkelijk vindt, vanuit een tone-of-voice die zowel jongeren als moeders/shoppers aanspreekt. Het idee voor een eigen Wicky animatiestijl was een feit.'

De campagne

Natascha van den Ende (Client Services Director & Partner bij Canday): 'We hebben een integrale, on- en offline campagne ontwikkeld die er - mede door de animatiestijl - sympathiek en oorspronkelijk uitziet, met de genoemde TV-commercials, pre-rolls en meer.'

"We hebben een integrale, on- en offline campagne ontwikkeld die er - mede door de animatiestijl - sympathiek en oorspronkelijk uitziet." Natascha van den Ende (Client Services Director & Partner)

Campagnes en content als kickstart voor business. Today is Canday gelooft dat campagnes van vandaag gebaseerd zijn op glasheldere business-cases. Op sterke ideeën die de aandacht trekken en effectief zijn door hun slimme mechanisme. Zo maken we werk dat mensen raakt, verrast en verbindt. Dat doelen behaalt, verlegt en overtreft. En dat business creëert, vernieuwt en versnelt.