Leolux kiest Canday voor herpositionering

Het puur Nederlandse merk Leolux heeft Canday gekozen voor haar nieuwe propositie en uitstraling

25 NOVEMBER 2013, HEESWIJK-DINTHER
Leolux is al acht decennia lang een sterk Nederlandse merk. Mede ingegeven door de ontwikkeling op het gebied van digitale communicatie, maar zeker ook om het merk weer een extra boost te geven, is Canday gevraagd het merk te herpositioneren. Hierbij is gekeken naar zowel de merk belofte als de merk identiteit en cross mediale activatie.

Over Leolux

Leolux is een familiebedrijf, gevestigd in Venlo, dat ambacht en hightech combineert in meubels.

Hun missie is “zitten aangenaam maken” en dat doen ze met een ambachtelijke afwerking die uitdaagt door zijn vorm en een binnenzijde die is vervaardigd met innovatieve technieken en hoogwaardige materialen. Leolux vervaardigt authentieke producten waarin kennis en vakmanschap door experts worden samengebracht, op bestelling samengesteld voor pluriforme mensen met hun eigen afmetingen en smaak.

Leolux werkt samen met onafhankelijke en gerenommeerde designers die binnen hun visie bijdragen aan de missie van Leolux.

Canday ontwikkelt creatieve concepten voor interactieve merkcommunicatie. Canday ziet, grijpt en creëert elke dag kansen om de wereld van merken te vergroten. Opdrachtgevers zijn o.a.: Overtoom/Manutan, Dockwise, Energyst, Jumbo Supermarkten, Koninklijke Nederlandse Munt, Winkestraat.nl, Shoeby en Vogel's.

"" Hans Filippini, marketing manager Leolux: "Het was tijd om ons merk weer een nieuwe, creatieve boost te geven. Canday is hier als creatief bureau de beste partij voor".

Campagnes en content als kickstart voor business. Today is Canday gelooft dat campagnes van vandaag gebaseerd zijn op glasheldere business-cases. Op sterke ideeën die de aandacht trekken en effectief zijn door hun slimme mechanisme. Zo maken we werk dat mensen raakt, verrast en verbindt. Dat doelen behaalt, verlegt en overtreft. En dat business creëert, vernieuwt en versnelt.