Electro World is vanaf gisteren live met haar nieuwe merkcampagne ‘Mooi voor elkaar’, ontwikkeld door Today is Canday.

313718 electro%20world%20canday%2014 4 196953 d8dc60 large 1558612925

De afgelopen tijd is er achter de schermen hard gewerkt om de nieuwe positionering van Electro World gestalte te geven in een cross mediale campagne. In deze campagne komt het onderscheidend vermogen van de retailformule als landelijke formule met een sterke lokale verbondenheid tot leven.

Electro World is, in samenwerking met Today is Canday, afgelopen maanden druk bezig geweest om haar onderscheidende waarde als retail formule te concretiseren. Electro World is de grootste Nederlandse franchiseformule in de consumentenelektronica. De kracht en onderscheidende waarde van de formule zit  in de ruim 140 lokale ondernemers die stuk voor stuk vanuit hun passie voor het vak én de kennis van de individuele klant, de beste en meest persoonlijke service bieden. Deze service is vertaald in drie niveaus oplossingen: kleine oplossingen, grote oplossingen en luxe oplossingen.

Over de campagne

De briefing was om zowel de kracht van de lokale ondernemer als de gelaagdheid in oplossingen over de bühne te krijgen en concreet te maken middels een landelijk positionerende campagne. Landelijke bekendheid verkrijgen over de as van de individuele ondernemer lijkt een tegenstelling, hiervoor heeft Today is Canday een oplossing bedacht.

TOUCH

Voor de TOUCH laag van de campagne, heeft Today is Canday ‘Bas’ in het leven geroepen als typische Electro World ondernemer, welke we volgen in zijn dagdagelijkse werk. Door hem te volgen worden de oplossingen die Electro World biedt concreet zichtbaar en voelbaar.

De TV commercial geeft aan het eind ruimte aan de namen van andere Electro World ondernemers om zo duidelijk te maken dat iedere ondernemer dezelfde betrokkenheid heeft bij zijn klanten en dezelfde service biedt. Zo wordt Bas als typische Electro World ondernemer symbool en ‘talking head’ voor alle ondernemers. In de radio commercial komt vervolgens een aantal echte ondernemers aan het woord over wat zij hun klanten bieden. Op deze manier wordt de formule belofte gekoppeld aan en ingevuld door individuele ondernemers.

TELL

Het verhaal van Bas wordt online middels verschillende video’s verder verdiept. Hierin komen de verschillende oplossingen naar voren die elke Electro World ondernemer biedt; of het nu gaat om installatie buiten werktijd, de kennis die men heeft over de laatste innovaties of kleine reparaties om niet meteen een nieuw apparaat te hoeven aanschaffen.

SELL

Ondanks dat de briefing en doelstellingen expliciet zaten op het landelijk positioneren van Electro World, is er uiteraard ook een conversie element aan toegevoegd, om de mediaspend zo optimaal mogelijk te benutten. In dit geval is conversie met name de traffic naar de winkel. Naast de gebruikelijk tag-ons op radio en TV, welke modulair zijn afgestemd op de gecommuniceerde oplossingen, wordt de online content en het mechanisme daar verder op ingezet.

Today is Canday. The hybrid impact agency. Born in 2013. Born in the digital age.

Wij zijn Today is Canday. Hybrid impact agency voor merken en marketeers van vandaag, die willen verrassen, niet vervelen. Durfals die geen bestaand publiek lénen, maar een éigen publiek creëren. Transparant. Multidisciplinair. Even realistisch als visionair. Broedplaats voor tech geeks, datacrushers, structopaten, verhalenvertellers, beeldendenkers, digital natives, business masterminds en social addicts. Voor iedereen die onze mix van creatives én nerds, als springplank voor nieuwe ideeën ziet.

Alles wat jouw business nodig heeft om te groeien dus.