327659 daka logo c6853a large 1566290321

Daka Sport kiest Today is Canday voor de ontwikkeling en implementatie van haar nieuwe positionering en omni-channel marketing.

Na een pitch, waarin gevraagd is om een nieuwe positionering voor Daka Sport te ontwikkelen, gaat Today is Canday in samenwerking met haar online dochter WeLikeMilk aan de slag om het door hen ontwikkelde merk concept te vertalen naar omni-channel campagnes en always-on aanpak.

Daka Sport is snel groeiende; het is de ambitie van de van oorsprong Rotterdamse sport retailer om binnen drie jaar landelijke dekking én bekendheid te verkrijgen. Dit jaar is hier een versnelling gekomen. In september zal de eerste merk campagne live gaan, waarin lokale sporters centraal staan. De campagne laat zien wat hen als sporter drijft. En dat DAKA hier invulling aan kan geven, zowel op advies als producten.

Over DAKA

Daka Sport is een retailbedrijf met sterke positie in de categorieën (winter)sport en lifestyle. Daka is een groeiende speler in de markt en is al sinds 1965 onder leiding van de familie Dankaart, een écht familiebedrijf. Door diverse grote stappen in de afgelopen jaren is er een missie om binnen 3 jaar een landelijke speler van formaat te worden en een marktaandeel van 5% te verkrijgen. Na het verlaten van de Intersportformule in 2018 is er de behoefte een zelfstandige formule met bijbehorende communicatie in de markt te zetten. Momenteel bestaat Daka uit een keten van 14 winkels en een relevante webshop met groeipotentie.

Over de campagne

Zowel Today is Canday als Daka geloven in de kracht van authentieke communicatie en storytelling. Jan Peter Dankaart, Managing Director van Daka Sport: “We willen geen standaard, mooi reclame verhaal ophangen, daar trapt niemand meer in. Wij zijn op zoek het echte verhaal over wat sportend Nederland drijft. Deze sporters zullen dan ook de hoofdrol gaan spelen in de nieuwe merk campagne. Iedere sporter, recreatief of semi-professioneel, heeft zijn eigen doelen en ambitie. Om uit te drukken dat Daka Sport begrijpt wat sporters drijft en wat ze willen bereiken, laten we juist hen aan het woord”.

Momenteel loopt de wervingscampagne om deze hoofdrolspelers te vinden. “Eigenlijk is de nieuwe campagne dus al gestart”, aldus Jan Peter Dankaart. “Wij gaan nóg beter begrijpen wat onze doelgroep drijft en wat ze nodig hebben én we verkrijgen meteen waardevolle content”.

Today is Canday. The hybrid impact agency. Born in 2013. Born in the digital age.

Wij zijn Today is Canday. Hybrid impact agency voor merken en marketeers van vandaag, die willen verrassen, niet vervelen. Durfals die geen bestaand publiek lénen, maar een éigen publiek creëren. Transparant. Multidisciplinair. Even realistisch als visionair. Broedplaats voor tech geeks, datacrushers, structopaten, verhalenvertellers, beeldendenkers, digital natives, business masterminds en social addicts. Voor iedereen die onze mix van creatives én nerds, als springplank voor nieuwe ideeën ziet.

Alles wat jouw business nodig heeft om te groeien dus.